دانلود آهنگ جدیدclose
آموزش سئو قالب(جلسه1) - 10
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
آموزش سئو قالب(جلسه1) - 10
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیسئوآموزش سئو قالب(جلسه1)

magbot آفلاین


ارسال‌ها : 44
عضويت : 19 /7 /1397
پاسخ : 94 RE بازاریابی دهان به دهان را علمی تر پیش ببرید در مگ بوت :


بازاریابی دهان به دهان را علمی تر پیش ببرید


بازاریابی و بهینه سازی


تا به اینجا ما محصول فوق العاده‌ای را ساختیم تا با رفع نیاز مشتری او را شگفت زده کند و برای محصول و کسب و کار خودمان، پیام به یاد ماندنی ساختیم تا کمتر فراموش شود و در به در به دنبال مشتری های اولیهگشتیم و توانستیم به سختی آن ها را پیدا کنیم. تمام اینها چرخ دنده‌های بازاریابی دهان به دهان را برای کسب و کار ما ساخته‌اند ولی زمانی که می‌خواهیم این چرخ دنده‌ها را به حرکت در آوریم صدای قریژ ویریژ آنها گوش‌مان را کر می‌کند، پس نیاز به روغن کاری دارد تا روان حرکت کند و ماشین پول سازی ما ساخته شود.
خیلی وقت‌ها از کسب‌وکارها می‌پرسیم که استراتژی بازاریابی‌تان چیست؟ صدای خودشان را صاف می‌کنند و می‌گویند (( بازاریابی دهان به دهان)) و زمانی که دلیلش را می‌پرسیم، تازه متوجه می‌شویم که صاحبان کسب‌وکار، بازاریابی دهان به دهان را معادل با بازاریابی مجانی در نظر می‌گیرند. این حرف زمانی درست است که فعالانه به دنبال بازاریابی دهان به دهان نروند و همینجوری دست روی دست بگذارند تا شاید دری به تخته‌ای بخورد و بعد از سال‌ها و یا حتی دهه‌ها که گذشت، کسب‌وکار آنها بین مردم صدا کند.
این فرآیند این قدر آهسته اتفاق می‌افتد که شاید عمر یک کسب‌و‌کار کوچک هیچ وقت به این قدر نرسد نمی‌توان افسار کسب‌و‌کار را در اختیار دیگران قرار داد و همه چیز را به احتمال و شانس و اما و اگر بسپاریم. پس باید چطور فعالانه وارد گود شویم تا مردم در مورد ما صحبت کنند و به یکدیگر پیشنهاد بدهند؟

۱- از مشتریان درخواست ارجاع کنیم
توی شماره فروردین ماه مجله همشهری داستان، سردبیر قسمتی از حرف‌های خودش را اینجوری به مخاطبان در میان گذاشت:
(( مجلات کاغذی روزگار سختی را می‌گذرانند، رقابت در دنیای که همه سرشان توی گوشی‌های هوشمند است سخت تر و سخت تر می شود. تنها راهی که نسخه کاغذی داستان چاپ بشود این است که شما داستان را تبلیغ کنید و هدیه‌اش بدهید.))
خیلی از کسب‌وکارها دوست ندارند که اینطور به نظر بیایند که نیازی به توصیه مشتریانشان به دیگران دارند. در اصل تصور می‌کنند درخواست توصیه شبیه این است که درخواست لطف از طرف مشتری، کرده‌اند و این موقعیت با چیزی که آنها از کسب و کارشان ساخته اند در تضاد است. ولی باید این حقیقت را بدانیم که یکی از بهترین استراتژی‌هایی برای کسب چیزی که شما برای کسب‌وکارتان می‌خواهید، فقط درخواست کردن است.
به نمونه مجله همشهری داستان نگاه کنید، چقد هنرمندانه درخواست خودش را برای توصیه به دیگران بیان کرده است. اول از همه حتما این مجله برای ما با ارزش است که الان در دست داریم و می‌خریم و بعد از آن با یک ساده دلیل ما را مجاب می‌کند که به دوستانمان توصیه کنیم و حتی پای خود را فراتر می‌گذارد و توصیه می‌کند ما لذت خواندن مجله را به آن‌ها هدیه کنیم. در اصل می‌بینید که اینطور به نظر می‌رسد که منفعت مخاطب در این است که این کار را بکنید وگرنه حیات مجله به خطر می‌افتد.

۲- به مشتریان کمک کنیم
ما در جامعه در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیریم که مطابق آنها نقش‌های مختلفی را می‌پذیریم، به عنوان مثال ما تنها یک سبد دوستان در ذهن خودمان نداریم که هر کسی با ما آشنا شد، او را درون آن قرار دهیم. ماکوم گلدول در کتاب Tipping point در این مورد یک عدد طلایی را بدست آورده است. او اعتقاد دارد آدم ها تنها با ۱۵۰ نفر می توانند ارتباط موثر و پایداری داشته باشند.
توی دنیای کوچک ۱۵۰ نفر همه از هم خبر دارند، مشکلات هم را می‌دانند و خیلی وقت‌ها راه حل‌های مشترک را به هم پیشنهاد می‌دهند. ولی در دنیای امروز هر کسی با بیش از ۵۰۰ نفر ارتباط دارد، که هیچ کس نمی تواند همه چیز از افراد مختلف را به یاد داشته باشد، شرایط او را بداند تا راه حلی به او بگوید. پس زمانی که ما از مشتری هایمان درخواست می کنیم که محصول ما را به دوستان شان معرفی کنند، با یک حالت گیجی رو به رو می شوند، و اصلا شاید نام را به یاد نیاورد ولی اگر ما از بین یک جامعه کوچک تر در ذهن مشتریمان در خواست نامی کنیم، حتما به شما بیش از همان گروه چند نام را لیست می کنند.
مثلا وقتی ما تور‌های طبیعتگردی و ماجراجویانه برگزار می‌کنیم، به مسافرانمان بگوییم به دوستانشان معرفی کنند، قطعا آنها خیلی سریع نمی‌توانند کسی را پیدا کنند که از تور‌های ما لذت ببرد ولی وقتی ما خودمان شناسایی کردیم و می دانیم بیشتر ورزشکارها به دنبال هیجان هستند و از مسافرمان بخواهیم به دوستان باشگاه ورزشی اش نام سه نفر را برای همسفری با ما بگویید، قطعا بیشتر از سه نفر اسم روی کاغذ خواهیم داشت.


۳- همیشه در دید مشتریان باشیم
همان مسافری که بعد از سفر هیجان زده است و بی صبرانه منتظر است که روز باشگاه برسد وبا دوستان اش در مورد تجربه اش صحبت کند، تا دو روز بعد که می خواهد به باشگاه برود درگیر مسائل مختلف می شود و زمانی که به باشگاه می رسد، ما را از ذهن خودش پاک کرده است. پس باید حواسمان باشد که همیشه خودمان را در ذهن مشتری زنده نگه داریم. می‌توانیم تجربه منحصر به فرد مشتری‌مان را به او یادآوری کنیم، یا به او ایمیل یا پیام بدهیم که یادش نرود که به فلانی و فلانی در مورد ما بگوید و همیشه در شبکه‌های اجتماعی در مورد پیشنهاد به دوستان صحبت کنیم.


۴- برای پیشنهادهای آنها مشوق بگذارید
افراد به دلایل مختلف مثل کمک کردن، ارتباط و یا متقاعد کردن با دیگران تجربه های خودشان را به اشتراک می گذارند و اگر برای آن ها انگیزه بیشتری را فراهم کنیم قطعا سرعت بیشتری به پیشنهاد ها داده ایم. لزوما این مشوق ها نباید پولی باشد، مثلا دراپ باکس به هم پیشنهاد دهنده و هم دوستانشان فضای ابری می دهد یا می توانیم ارتقا سطح کاربری در نظر بگیریم.
ولی معمول‌ترین نوع مشوق هایی که می‌توان استفاده کرد، دادن تخفیفات از محصول و خدماتمان است. در مقالات آینده ساختار آن و نوع انتخاب مشوق را بیشتر باز می کنیم. تا با اینجا از مزایا بازاریابی دهان به دهان، ابزارها مورد نیاز و روش های فراگیر کردن آن صحبت کردیم ولی سوال اصلی اینجاست که چرا کسب و کارها کمتر به سراغ این نوع از بازاریابی می روند؟
جواب ساده است، این نوع بازاریابی در تعداد مشتریان کم راحت کنترل می شود ولی زمانی که کم کم بر تعداد مشتریان اضافه شود دیگر قابل کنترل نیست و اینجاست که به همان اندازه می تواند باعث رشد یک کسب و کار باشد، این نوع بازاریابی می‌تواند دردسر صاحبان کسب‌و‌کار باشد و سریع یک کسب و کار را به زمین بزند. راه حل این مورد داشتن یک برنامه ریفرال مارکتینگ است.



مقالات مرتبط







10 پلاگین رایگان طراحی وب برای فتوشاپ Adobe




اسکچ در مقابل فتوشاپ: کارشناسان طراحی چه می گویند


دوشنبه 13 خرداد 1398 - 23:48
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
magbot آفلاین


ارسال‌ها : 44
عضويت : 19 /7 /1397
پاسخ : 95 RE اصول و ضوابط طراحی سایت واکنش گرا :


اصول و ضوابط طراحی سایت واکنش
گرا


تکنولوژی


بیشتر توسعه دهنده های وب دوست دارند بدانند که طراحی آنها بر روی وب سایت های موبایل چگونه نشان داده می شود. طراحی وب پاسخگو یکی از بهترین راهها برای تطابق با اندازه های مختلف صفحه نمایش است.
در واقع طراحی وب پاسخگو یک مفهوم است که در آن یک وب سایت برای پر کردن فضای آن منقبض یا منبسط می شود و امکان داشتن صفحاتی با اندازه ی متغییر را فراهم می کند. وبلاگ طراحی FROONT برخی از بلوک های ساختمان کلیدی مانند استفاده از واحد نسبی و یا ایجاد نقاط انفصال که در آن محتوای گسترده می تواند به پایین صفحه حرکت کند را سازماندهی می کند.
در کل می توان گفت که طراحی وب پاسخگو یک راه حل عالی برای مشکل چند صفحه نمایشی است. در این شیوه طراحی ثابت کردن اندازه صفحه نمایش، میلی متر و اینچ، و درگیری با محدودیت های فیزیکی وجود ندارد. در زیر برخی اصول اساسی طراحی وب پاسخگو را بیان می کنیم.طراحی وب پاسخگو در مقابل تطبیقی
ممکن است این دو شیوه یکسان به نظر برسند اما این طور نیست. هر دو رویکرد مکمل یکدیگر هستند بنابراین هیچ راه درست یا غلطی برای انجام آن وجود ندارد.

جریان
جریان یا flow بدان معنی است که با کوچکتر شدن اندازه صفحه نمایش، محتوا شروع به گرفتن فضای عمودی بیشتری می کند. اگر از پیکسل و نقاط برای طراحی استفاده کنید ممکن است درک این مسئله کمی مشکل باشد، اما زمانی که از آن استفاده کنید تفاوت آن را حس می کنید.

واحدهای نسبی
تراکم پیکسل در دسکتاپ ها یا دستگاههای موبایل متفاوت است، بنابراین ما نیاز به واحدهایی داریم که انعطاف پذیر باشند و در همه جا کار کنند. به همین دلیل واحدهای نسبی مانند درصدها می توانند مفید باشند. در واقع ساخت صفحه ای با عرض 50 درصد بدین معنی است که نیمه صفحه نمایش را خواهد گرفت.

نقاط انفصال
نقاط انفصال اجازه می دهد طرح در نقاط از پیش تعریف شده تغییر بیابد، برای مثال داشتن سه ستون بر روی دسکتاپ و یا یک ستون بر روی تلفن همراه. بیشتر ویژگی های CSS می توانند از یک نقطه انفصال به دیگری تغییر بیابند. این کار معمولا به دسکتاپ شما بستگی دارد. اگر یک جمله شکسته شود ممکن است نیاز به اضافه کردن یک نقطه انفصال داشته باشید. اما در استفاده از آنها احتیاط کنید.

حداکثر و حداقل مقدار
گاهی اوقات بر روی دستگاههای موبایل بهتر است که محتوا تمام عرض صفحه نمایش را بگیرد، اما انجام همین کار بر روی تلویزیون ها زیاد جالب نیست. در اینجا بحث حداقل یا حداکثر مقدار مطرح می شود. برای مثال داشتن عرض 100 درصد و حداکثر پیکسل 1000 بدین معنی است که محتوا تمام صفحه نمایش را پر می کند اما سعی کنید از 1000 پیکسل استفاده نکنید.

اشیاء تو در تو
داشتن عناصر زیادی که با هم در ارتباط اند کنترل آنها را سخت تر می کند، بنابراین می توان با بسته بندی آنها در ظرف هایی، آنها را به صورت مرتب و قابل فهم درآورد. در این جا واحدهای استاتیک مانند پیکسل می توانند کمک کنند و برای محتواهایی مانند آرم ها و یا دکمه هایی که نمی خواهید مقیاس بندی کنید مفید هستند.

موبایل یا دسکتاپ
از لحاظ فنی تفاوت زیادی وجود ندارد اگر یک پروژه از یک صفحه نمایش کوچک به بزرگ و یا بالعکس تغییر بیابد. با این حال اگر با موبایل این کار را انجام دهید محدودیت های بیشتری وجود دارند.

فونت های وب در مقابل فونت های سیستم
اگر چه فونت های وب خیره کننده به نظر می رسند، اما باید آنها را دانلود کنید و هرچه تعداد آنها بیشتر شود صفحه دیرتر بارگذاری خواهد شد. فونت های سیستم از سوی دیگر بسیار سریع هستند به جز زمانی که کاربر یه صورت محلی آنها را نداشته باشد.

تصاویر Bitmap در مقابل Vectors
اگر آیکون شما جزئیات و جلوه ای فانتزی زیادی دارد، باید از تصاویر bitmap یا پیکسلی استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید تصاویر vector یا برداری را به کار ببرید. برای پیکسلی از فرمت های jpg، png یا gif و برای برداری از فرمت SVG یا یک فونت آیکون استفاده کنید. با اینکه هر کدام از این فرمت ها دارای مزایا و مشکلاتی هستند، اما در هر صورت باید به اندازه آن توجه داشته باشید و هیچ عکسی را بدون بهینه سازی به صورت آنلاین درنیاورید. از سوی دیگر تصاویر برداری اغلب کوچک هستند اما مرورگرهای قدیمی از آن پشتیبانی نمی کنند. علاوه بر این اگر تصاویر دارای انحناهای زیادی باشد ممکن است برای تصاویر پیکسلی سنگین باشد و استفاده از تصاویر برداری تصمیم عاقلانه تری است.

یکشنبه 19 خرداد 1398 - 02:42
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ